Social Media accounts toevoegen aan je Google bedrijfsprofiel
Geschreven door Marloes op 18 oktober 2023
Google heeft een leuke update doorgevoerd: je kunt nu je social media accounts toevoegen aan je Google Bedrijfsprofiel (voorheen Google Mijn Bedrijfspagina). Zo kunnen potentiële klanten vanuit de Google zoekresultaten eenvoudig naar de social media kanalen van jouw bedrijf navigeren. In dit artikel leggen we uit hoe je social media kanalen aan jouw Google Bedrijfsprofiel toevoegt.
Wat is een Google Bedrijfsprofiel?
Een Google Bedrijfsprofiel, voorheen bekend als een Google Mijn Bedrijfs-pagina, is een korte samenvatting van een bedrijf in Google. Een Google Bedrijfsprofiel wordt rechts naast de standaard zoekresultaten getoond wanneer iemand op een bedrijfsnaam zoekt. Via een Google Bedrijfsprofiel kunnen potentiële klanten doorklikken naar de website, recensies bekijken, direct bellen of bijvoorbeeld een routebeschrijving opvragen.
Zo voeg je social media accounts toe aan je Google Bedrijfsprofiel!
Sinds kort is het mogelijk om social media kanalen toe te voegen aan een Google Bedrijfsprofiel. We gaan er vanuit dat je al toegang hebt tot een eigen Google Bedrijfsprofiel. Indien dit niet zo is kun je een Google Bedrijfspagina aanmaken of claimen. Het aanvragen kan even duren, dus ga hier zo snel mogelijk achteraan!
Op dit moment is het mogelijk om de volgende social media profielen toe te voegen aan je Google Bedrijfsprofiel:
- TikTok
- YouTube
- Twitter (X)