ePrivacy and GPDR Cookie Consent by Cookie Consent Design, Techniek en Marketing - Zowmooj x Takt Online

Het betreden van een nieuwe markt.

Een e-commerce platform waar merkbeleving centraal staat.

Ontdek dit project

Vraag

Hoe kunnen we een offline business-to-business model verschuiven naar een online business-to-consumer model.

Oplossing

De creatie van een nieuw merk welke aansluit op de behoeftes van de consument markt.

Resultaat

Een gebruiksvriendelijk e-commerce platform waarin de merkbeleving centraal staat.

Validatie

marktonderzoek / doelgroeponderzoek / zoekwoordenonderzoek / interviews / customer journey / persona’s

Design & development

huisstijl ontwikkeling / storytelling / merkrichtlijnen / brandbook / wireframing / webdesign / user experience design / interactie design / frontend development / backend development / software integratie

Marketing & optimalisatie

content strategie / copywriting / zoekmachine optimalisatie / social media / advertising / data verzameling / dashboarding / conversie optimalisatie

Nieuwe kansen.

De snelle ontwikkelingen in de digitale wereld bieden nieuwe kansen voor ondernemers. Zo ook voor Peter Huijsmans, die samen met een bevlogen team van ambachtslieden al ruim 25 jaar designproducten van staal ontwikkeld. Dit voornamelijk voor de business-to-business markt. Vanwege de opkomst en groei van e-commerce zag Peter kansen in een nieuw verdienmodel; het betreden van de online consumentenmarkt.

Meedenken is het belangrijkst.

Het betreden van de consumentenmarkt vraagt om een team waarin men elkaar begrijpt en aanvult. De markt- en product kennis van Peter in combinatie met de online expertise van Takt, leidden tot de perfecte samenwerking. Zo ontstond Zowmooj, dé specialist op het gebied van stalen binnendeuren.

"Bekijk onze website en je ziet meteen waarom we met Takt de juiste keuze hebben gemaakt. Kwaliteit, uitstraling en overzicht gecombineerd met de verborgen prikkel die je uitdaagt om alles te bekijken wat we te bieden hebben. Dat is wat we zochten en dat is wat ze hebben gecreëerd"

- Peter Huijsmans, eigenaar Zowmooj.

Terug naar de tekentafel.

Aangezien er veel verschillen zijn tussen de zakelijke- en de consumentenmarkt zijn we écht vanaf het begin begonnen. Namelijk bij het creëren van het merk. Door middel van een marktonderzoek en diepte-interviews met de doelgroep hebben we invulling kunnen geven aan de waardepropositie en positionering van het merk Zowmooj.

Duidelijk, inspirerend en bovenal effectief.

Niet de producten maar juist de gebruikers van het e-commerce platform staan centraal. Om deze reden is eerst de customer journey van de doelgroep in kaart gebracht. Aan de hand van de customer journey zijn er wireframes opgesteld, welke inzicht geven in de inhoudelijke opbouw van het platform. Deze zijn vervolgens visueel uitgewerkt in een webdesign die aansluiten bij het eerder opgestelde brandbook.

Makkelijk aan de voorkant, Complex aan de achterkant.

Elk bedrijf is uniek en daarom geloven wij niet in kant en klare oplossingen. Voor de realisatie van het Zowmooj e-commerce platform is er gebruik gemaakt van een WordPress CMS met een WooCommerce integratie. Ook bevat het platform een Mollie integratie voor het betaalsysteem en een Calendly integratie voor het inplannen van afspraken.

De gebruiksvriendelijkheid van het platform staat centraal. In de technische ontwikkeling is dit terug te zien in de geïntegreerde product configurator. Hierdoor kan de klant zelf zijn of haar ideale stalen binnendeur samen stellen.

Het belang van optimalisatie.

Er is altijd ruimte voor verbetering én de markt staat nooit stil. Daarom is het optimaliseren van het e-commerce platform van Zowmooj een circulair proces. Zowel de diverse marketing activiteiten als de klant stromingen zullen continu worden gemonitord, geanalyseerd en geoptimaliseerd. Hiervoor gebruiken wij diverse tools zoals Google Analytics, Google Tag Manager, Dashboarding, Hotjar, Search Console en ga zo maar door!