Zowmooj Stalen Binnendeuren
+483% bezoekers via SEO
Specialisaties in deze case
- Zoekmachine optimalisatie
- Advertenties in Google

Meerdere #1 posities

Stijging in het organische verkeer

Kosten per conversie -40%
Stalen binnendeuren
Van B2B naar B2C
De snelle ontwikkelingen in de digitale wereld bieden nieuwe kansen voor ondernemers. Zo ook voor Peter Huijsmans, die samen met een bevlogen team van ambachtslieden al ruim 25 jaar designproducten van staal ontwikkeld. Dit voornamelijk voor de business-to-business markt. Vanwege de opkomst en groei van e-commerce zag Peter kansen in een nieuw verdienmodel; het betreden van de online consumentenmarkt. Op het gebied van SEO en SEA werkt Zowmooj samen met Takt Online.
Organische vindbaarheid
Met lokale focus
Al tijdens de ontwikkeling van de website heeft het team van Takt Online rekening gehouden met de organische vindbaarheid van Zowmooj. Zo is er onder andere een sterke blogstructuur neergezet en zijn er diverse landingspagina’s ontwikkeld. Daarnaast wordt de website door Takt Online maandelijks voorzien van nieuwe content. Dit heeft inmiddels zijn vruchten afgeworpen. Zowmooj heeft op meer dan tien zoekwoorden een nummer één posities bemachtigd. In 2021 is het organische verkeer met 483% toegenomen, ten opzichte van 2020. Ook komen er consistent offerte aanvragen uit het organische verkeer.
Advertenties in Google
Met een lokale focus
Voor Zowmooj draaien wij diverse advertentie campagnes in Google, branded en non-branded. In de loop van de maanden hebben we de advertentie relevantie verhoogd, de campagnes ingericht op zoekintentie, niet-converterende zoekwoorden uitgesloten en specifieke landingspagina’s aangemaakt. Hierdoor zijn we er in 2021 in geslaagd de gemiddelde CPC met 25% te verlagen, de CTR met 12% te verhogen en de gemiddelde kosten per conversie met 40% te verminderen. En dit zonder advertentiebudget te wijzigingen!