Eenautoimporteren.nl
Meer aanvragen met minder kosten
Specialisaties in deze case
- Zoekmachine optimalisatie
- Advertenties in Google
- Linkbuilding

+300% in aanvragen

CPC binnen één maand gehalveerd

Website migratie begeleid
Een auto importeren
Bespaar tot duizenden euro’s
U kies een auto, wij regel de rest! Dit is de slogan van eenautoimporteren.nl. Dit bedrijf helpt particulieren van A tot Z met het importeren van een auto uit Duitsland: van het zoeken naar die ene droomauto tot het transporteren en invoeren. Na de ontwikkeling van het webdesign is Takt Online gestart met online marketing ondersteuning op het gebied van zoekmachine optimalisatie, advertenties, linkbuilding en dashboarding.
Website migratie
Advies en begeleiding
In 2021 heeft eenautoimporteren.nl een nieuwe website gelanceerd. Vanwege een nieuwe databank koppeling is de website van slechts tientallen pagina’s naar meer dan duizend pagina’s gegaan. Om de organische positie in Google te bewaken én verbeteren heeft het team van Takt Online deze website migratie begeleid. Er is een zoekwoorden onderzoek uitgevoerd en een nieuwe url-structuur samengesteld. Daarnaast is een .htaccess bestand opgesteld om ervoor te zorgen dat alle oude pagina’s in Google automatisch doorgestuurd worden naar de nieuwe pagina’s. Hierdoor komen bezoekers altijd op de goede pagina uit. Na de migratie hebben we website nauw gemonitord om kapotte links en foutieve redirects te identificeren én op te lossen. Al met al een succesvolle migratie!
Advertenties in Google
Meer conversies uit hetzelfde budget
Eenautoimporteren.nl had diverse Google Ads campagnes lopen. Het team van Takt Online heeft de campagnes opnieuw ingedeeld. Door voor alle automerken een losse campagne aan te maken is de relevantie verhoogd met als resultaat een halvering van de gemiddelde klikprijs. Hierdoor wordt er met hetzelfde advertentiebudget 2x zoveel mensen bereikt als voorheen. Daarnaast hebben we tegelijkertijd zoekwoorden uitgesloten waarvan de zoekintentie onduidelijk was. Door het verscherpen van de zoekwoorden en het verhogen van de advertentie relevantie halen we meer conversies uit hetzelfde budget.
Meer focus op SEO
Door middel van artikelen en structured data
Om op lang termijn meer klanten via organische zoekresultaten binnen te halen zijn we aan de slag gegaan met een content strategie. Hiervoor maken we onder andere gebruik van paid vs organic rapportages. Deze rapportages geven inzicht in de zoektermen die ervoor hebben gezorgd dat de advertenties in Google zijn getoond (paid) en of eenautoimporteren.nl hiervoor ook in de organische zoekresultaten (organic) naar voren komt. Komt de website op een bepaald zoekwoord niet voor in de organische zoekresultaten? Dan wordt dit zoekwoord toegevoegd aan de content strategie en gaan we aan de slag met het schrijven van artikelen. Naast het schrijven van artikelen voorzien we de website van structured data. Hierdoor worden de reviews, locatie en veelgestelde vragen extra goed getoond in de zoekresultaten van Google.