ePrivacy and GPDR Cookie Consent by Cookie Consent Design en Techniek - Groeimaat x Takt Online

Het online vergelijken van supplementen.

Een overzichtelijke website waar de producten centraal staan.

Ontdek dit project

Vraag

De technische ontwikkeling van een kennis- en vergelijkingsplatform voor sport supplementen.

Oplossing

Een affiliate website welke zowel voor de gebruiker als de beheerder gebruiksvriendelijk is.

Resultaat

Een goed lopende website waar maandelijks 1000+ supplementen worden vergeleken.

Design

wireframing / webdesign / user experience design / interactie design

Development

frontend development / backend development / software integratie

Alle informatie op één plek.

Supplementen zijn de afgelopen jaren sterk in populariteit toegenomen, vooral in de sportwereld. Er zijn veel partijen die inspelen op deze trend waardoor de markt overspoelt wordt met merken die supplementen in alle vormen en maten aanbieden. Hierdoor ontstaat er veel onduidelijkheid onder sporters. De missie van Groeimaat is om deze onduidelijkheid weg te nemen door alle informatie op een overzichtelijke en onafhankelijke manier te centraliseren.

De gebruiker staat centraal.

Om deze redenen zijn we eerst met Groeimaat om de tafel gaan zitten. Wie zijn de eindgebruikers en tegen welke problemen lopen zij aan in hun zoektocht naar de juiste supplementen? Vanuit deze problemen hebben we een vertaalslag gemaakt naar specifieke aspecten binnen de website. Zo kan de bezoeker onder andere filteren op gebruiksintentie (afvallen, aankomen of herstellen) maar ook bijvoorbeeld op allergieën. Dit hebben we visueel uitgewerkt in wireframes met de focus op user experience.

Takt heeft voor ons mogelijk gemaakt, wat wij zelf niet konden realiseren. Bij Takt werken ze zorgvuldig, luisteren ze mee en geven ze eigen input en ideeen om het project te doen laten slagen. Tot de volgende samenwerking voor een nieuw project!’

- Bel, J.P. mede-oprichter van Groeimaat.

Van online bereik naar verdienmodel.

Groeimaat heeft haar online bereik omgezet in een verdienmodel. Een strategie die ook wel bekend staat als een affiliate model. Maar hoe werkt een affiliate model nou eigenlijk? Het verdienmodel van Groeimaat is eigenlijk vrij eenvoudig en kan opgedeeld worden in drie verschillende stappen. Het begint bij het productaanbod. Groeimaat biedt haar bezoekers onafhankelijke informatie over diverse supplementen. Vervolgens kiezen de bezoekers op basis van deze onafhankelijke informatie hun gewenste supplementen, waarna ze door Groeimaat naar de website van de aanbieder worden doorgestuurd. Wanneer de bezoeker op de website van de aanbieder tot aankoop overgaat ontvangt Groeimaat een fee voor de bijdrage in het aankoopproces.

Organisch scoren.

Anno 2020 is content van onschatbare waarde. Door bezoekers te voorzien van kwalitatief goede informatie helpt Groeimaat haar bezoekers in hun zoektocht naar de juiste supplementen. Door de inzet van een proactieve contentstrategie in de vorm van een blog, heeft Groeimaat een consistente stroom van organische bezoekers gegenereerd. Hierdoor is het bedrijf in staat met een data-driven aanpak de customer journey binnen de website te optimaliseren.